Laplander Forum Hjelp online since 2003   Today: 24 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

testtur :P
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: testtur :P

testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4694

  • stian
nå er det 2 timer og 45 minutter til jeg kan smelle på de stygge røde skiltene på bilen og ta en prøvetur med \"ny\" bilen
er som en unge i godtebutikken nå :D

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4695

  • stian
gikk jo nesten bra :D

måtte fylle masse luft i hjula :D
etter og ha kjørt i 20-30 minutter begynnte bilen og \"hoppe\" og riste fryktelig. trudde hele bilen skulle riste i småbiter i fart jeg.

noen som har en anelse om hva dette kan komme av?
jeg kjørte pent på asfalt.
en plass mellom 50 og 60 kmt i 4 gir.
plutselig begynner hele bilen og hoppe og riste i fart.
etter en stund med venting og sjekking av kjølevann og olje og en tur under for og titte litt ca 30 minutter. prøvde jeg og starte den igjen og kjøre litt. da gikk den fint i 40 kmt hjem ihvertfall. turte ikke dra den noe særlig mer enn det pga en liten lyd som i ettertid viste seg og være brekket som sto på ett hakk

kan dette være noe alvorlig eller er det rett og slett noe som kan skje pga for lite bruk? er ihvertfall sjeleglad for at jeg henta den på henger forrige helg :D vært kjedelig og stått med dette 23 mil hjemmefra

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4696

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Du skriver ikke hvor lenge bilen har stått. Det høres ut som at det er noe rusk i forgasseren. En av dysene kan ha blitt tett hvis den har stått lenge.
Det er ikke noen stor jobb. Bare å ta av forgasseren, dele den, og skru ut en og en dyse.
Sjekk at de er åpne før du setter dem tilbake. Det burde ikke ta mer enn en halv times tid.
..Trond

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4697

  • stian
jeg er usikker på hvor lenge den har stått i ro
han jeg kjøpte den av sa han ikke hadde brukt den siden i fjor en gang. og han hadde brukt den litt i ny og ne mens han hadde den.
håpe jeg husker gamle kunster nå da har ikke åpna en forgasser siden jeg var 16 år gammel
men takk for tipset

håper det bare er rusk
bytte oljer rundt omkring og filtere og ta en nøyere titt på pakninger osv med det samme jeg holder på. må jo snart på eu kontroll så

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4698

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Når jeg skrev forrige svar gikk jeg ut ifra at du har sjekket plugger og stift. Tenkte bare å nevne det. Både plugger, stift og kondensator kan forårsake de symptomene du nevner.
..Trond

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4699

  • stian
hehe bra du minner meg på det :)for det hadde jeg glemt

kan være greit og bytte uannsett vil jeg tru men jeg må vel ha spesielle deler da siden det er 24 volt?
jeg er grønnere på sånt enn bilen min er opprinnelig :D
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.73 sekunder å laste siden
Top of Page