Laplander Forum Søk online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Driver og skrur...!
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Driver og skrur...!

Driver og skrur...! 18 år, 3 måneder siden #47

  • Michael
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 1
Hei,
Driver nå å skrur ut girkassene så jeg får sjekket clutch\'en, evt bytte denne pga vanskeligheter med giring.
Når jeg tok av starteren, lå en stor del av huset til starteren igjen i clutchhuset! Den var knekt av...
Den har sikkert vært slik en stund, så før jeg kjøper ny vil jeg prøve å la den gjøre jobben sin en stund til.

Nå henger begge girkassene i 2 stk bolter på tverrammen. Tror denne er SVÆRT tung, så i morgen må jeg kjøpe en ordentlig jekk så jeg får den ned i \'\'slow motion\'\'. Tror ikke jeg skal prøve å løfte denne ned...

Har også oppdaget en lekkasje fra en av girkassene. Det ser ut som det lekker kun under kjøring mellom kassene et sted. Har noen erfaring med dette?
Hvis jeg ikke får tak i originalpakninger, tenkte jeg å lage dette av hele pakningsark på ihvertfall dekslene.

Trenger også tips og råd når det gjelder clutch\'en. Den slurer ikke, men gjør at det er vanskelig å gire uten at jeg først \'\'brenner\'\' den litt. Da først kan jeg sette den i revers uten full vareopptelling.
Kan det sees på lamellen at den er deformert, eller snakker vi microskader som lager dette problemet?

Mye jobb, men det blir nok verdt slitetB)

Re:Driver og skrur...! 18 år, 3 måneder siden #50

  • Michael
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 1
Nå er kassene satt sammen igjen med nye pakninger. Ny clutch og hus samt lager er montert. Den gamle var veldig slitt...
Det er faktisk ganske morsomt å gjøre denne jobben, selv om det er minusgrader i garasjen, storkoser jeg meg med røyken og ølen:side:

Nå er det bare kosearbeid igjen, nemlig å få alt på plass, sette i nøkkelen, vri om, og kjenne at alt fungerer:laugh: (håper jeg da)

Re:Driver og skrur...! 18 år, 3 måneder siden #51

  • Michael
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 1
----å nå er jeg skrudd:(

Alt ble montert uten problemer, gledet meg stort til å vri om nøkkelen. Når den startet fikk jeg en stygg skrapelyd fra girkassa. Etterpå låste den seg i 3 gir.

Aner ikke hva som har skjedd. Åpnet toppdekslet for å prøve å finne hvorfor den var låst, men fant vel egentlig bare ut at kassa har dratt til hælvete...

Nå må jeg få tak i en annen M40 kasse. Vil en M40 kasse fra en personbil passe rett inn uten modifikasjoner? (Det florerer av dem i sverige...) Er alle M40 kasser helt like utenpå og inni, samt girstangfeste på toppen?

Re:Driver og skrur...! 18 år, 3 måneder siden #52

  • Michael
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 1
-og hva slags olje er anbefalt på disse kassene? Kan spesifikasjon GL-5 brukes?

Re:Driver og skrur...! 18 år, 3 måneder siden #53

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Ikke bruk GL5 !!!!

Dette blir for heftig. Bruk Gl4. Vet mange sier at du skal bruke Gl 5 men sliter voldsomt på pakninger og invetar.

Re:Driver og skrur...! 18 år, 3 måneder siden #54

  • Michael
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 1
Takk for svaret!
Sikkert derfor jeg plutselig fikk en lekkasje fra kassa:(

Nå må jeg få tak i en nyoverhalt eller pent brukt kasse. Bare å skrike ut hvis det skulle dukke opp noe!
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.74 sekunder å laste siden
Top of Page