Laplander Forum online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Veteranbil forsikring - HJELP
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Veteranbil forsikring - HJELP

Veteranbil forsikring - HJELP 11 år, 10 måneder siden #4712

  • omholt
Hei.

Jeg har vært i kontakt med gjensidige ang. kun ansvars forsikring ->veteranbilforsikring på min Volvo felt.

Det er en 1968 L3314N i meget god stand, rustfri, godt vedlikeholdt.

Dette kom på 600 kr året noe som jeg synes hørtes greit ut.

Deretter spurte de forskjellige spm.

Jeg svarte og jeg fortalte at bilen er pusset ned for gammel maling og malt med grønn militær farget bengalakk.
Da svarte de at jeg ikke får veteranbil forsikring(ansvar) pga. den er malt med bengalakk.

Er det noe logikk i dette? Kreves det gammel, slitt original maling? Kan man ikke behandle bilen?


Mvh.
Daniel Omholt

Re: Veteranbil forsikring - HJELP 11 år, 10 måneder siden #4714

  • stian
gjensidige er jo sprø som regel..
hva bilen er malt med skal ikke ha en dritt og si. benga er stort sett bedre enn lakktypene de stort sett bruker på nybiler også :D tåler litt mer mener jeg og huske de sier.
nå har ikke jeg kommet så langt som til forsikringsdelen sjøl siden jeg vil ha skilter på min først og fremst :D men om de sier noe sånn hos if så kjører jeg bilen igjennom veggen hos de og viser de at malinga mi holder

Re: Veteranbil forsikring - HJELP 11 år, 10 måneder siden #4716

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
De stemmer nok at de krever original type lakk, men den trenger ikke å være gammel.
Tror dette gjelder de fleste forsikringsselskaper.
Bare fortell dem at du vil (har gjort) pusse ned og lakkere på nytt med original [b]Teknolakk[b].
Du kan også oppgi at du har brukt fargekode MGF 70 som er den originale til forsvaret.
En takstmann vil ikke se forskjell på MGF 70 og mørk grønn militær bengalakk. Det er den samme nyansen uansett.

Om det ikke var mørk grønn du brukte kan du oppgi en av fargekodene på DENNE SIDEN
..Trond
Siste endring: 11 år, 10 måneder siden Av Trond.
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.63 sekunder å laste siden
Top of Page