Laplander Forum Nyeste online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Lade problem!
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Lade problem!

Lade problem! 17 år, 6 måneder siden #781

  • Air Lockers
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 11
  • Karma: 3
Klarte å kortslutte strømuttaket i midtkonsollen..og mistet ladingen i samme slengen..(tror jeg) Den lader ihvertfall ikke.. åpnet for å se på vippene i laderegulatoren,og så at de regulerer som bare det..men det er noe rart allikevel!! jeg prøvde å legge litt press på vippen med fingeren..og det støyet ekstra fra dynamoen og den jobbet så hardt at motoren nesten stoppet..ladingen er allikevel null..målte også etter vekselspenning over batteriene men der er ingenting.. Noen som har en ide? Jeg er også ute etter el skjema.. for å feilsøke og forstå hvordan det virker.finner ingenting på nett:( Jeg har en stor dynamo(diameter) og det er vekselstrøm..

Re:Lade problem! 17 år, 6 måneder siden #782

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
El-skjema er ikke noe problem.
Klikk på \"Database\" i menyen på toppen, så velger du \"Data->Elsystem->Koblingsskjema\" fra databasemenyen.
Her er det elskjemaer til alle typer.

Om du vil laste ned skjemaet, velger du \"Nedlasting\" i hovedmenyen (øverst på denne siden).
Så går du inn i \"Dokumentasjon->Skjema->L3314
..Trond

Re:Lade problem! 17 år, 6 måneder siden #783

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
El-uttaket kommer rett fra hovedledningen, og er dessverre ikke beskyttet slik som resten av systemet.
Om du kortslutter dette uttaket, vil enten dynamo-utgangen \"brenne\" (det vil si at kobberspolen ryker og dynamoen er kaputt), eller så vil laderegulatoren ryke. Det er ikke sikkert at du vil se på regulatoren at den er defekt, selv om den er det.
Om det gikk ut over dynamoen, vil det lukte brent fra aluminiumsboksen der koblingene sitter. Om det ikke lukter brent der, har sannsynligvis regulatoren din røket.
Om du er ekstra uheldig, kan begge deler ha skjedd.
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.66 sekunder å laste siden
Top of Page