Laplander Database Bil-Tips Hull i eksospotta online since 2003   Today: 07 juni 2026  
   

Hull i eksospotta
Skrevet av Trond   
lørdag 30. januar 2010 22:00
Slik tetter man et hull i eksospotta:

Hvis du får et hull i eksospotta di, slik at det blir skjemmende lyd og eksosgasser inne i bilen, kan du klippe opp en tom brusboks og legge den som "kompress" på hullet.

Eksospotte

Stram til med kraftig ståltråd, og vips er hullet tettet, midlertidig i allefall.
Man bør selvfølgelig reparere eksosanlegget så fort man får anledning.

Om du ikke får tak i ståltråd kan du bruke hva som helst som tåler varme. For eksempel en ledning (isolasjonen vil smelte, men trådene inni vil holde).

Sist oppdatert søndag 24. mars 2013 00:40
 
Diskuter denne artikkelen
Du må logge inn eller registrere deg for å delta i denne diskusjonen.

Banner
Top of Page